Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na wyposażenie 51 stacji oraz przystanków w aglomeracji warszawskiej w urządzenia Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP). W jego skład wejdą wyświetlacze z rozkładem jazdy, system monitoringu i nagłośnienia. Inwestor będzie ubiegał się o dofinansowanie przedsięwzięcia ze środków unijnych ujętych w Krajowym Planie Odbudowy.
Nowy system ma poprawić komfort podróżowania na 9 liniach kolejowych w aglomeracji warszawskiej. Pasażerowie otrzymają dostęp do aktualnego rozkładu jazdy (z uwzględnieniem opóźnień i utrudnień), czytelne informacje, również dla osób niedowidzących oraz komunikaty w językach obcych.
W 2026 r. na 51 stacjach i przystankach zostaną zamontowane elektroniczne tablice z rozkładem jazdy, monitoring i system nagłośnienia. Prace obejmą następujące obiekty, na których zatrzymuje się nawet ponad 300 pociągów w ciągu doby:
- Grodzisk Mazowiecki, Jaktorów, Międzyborów, Żyrardów (linia 1 Warszawa Zachodnia – Katowice);
- Zielonka, Wołomin, Zagościniec, Dobczyn, Urle, Szewnica, Klembów, Jasienica Mazowiecka, Tłuszcz, Chrzęsne, Mokra Wieś, Barchów, Łochów, Ostrówek Węgrowski, Topór (lina 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka);
- Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Rakowiec, Warszawa Żwirki i Wigury, Warszawa Służewiec, Warszawa Okęcie, Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki, Nowa Iwiczna, Piaseczno, Zalesie Górne, Ustanówek, Czachówek Górny, Czachówek Południowy (linia 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny);
- Warszawa Praga, Warszawa Toruńska, Warszawa Żerań, Warszawa Płudy (linia 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny);
- Legionowo Piaski, Michałów-Reginów, Wieliszew, Nieporęt, Dąbkowizna, Radzymin (linia 10 Legionowo – Tłuszcz);
- Warszawa Zacisze Wilno, Ząbki, Kobyłka Ossów, Kobyłka, Wołomin Słoneczna (linia 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna);
- Warszawa Mokry Ług, Zielonka Bankowa (linia 449 Warszawa Rembertów – Zielonka);
- przystanki Warszawa ZOO (linia nr 20) i Warszawa Lotnisko Chopina (linia 440).
Zadanie obejmuje również modernizację peronu w Radzyminie. Pojawią się tam nowe wiaty, ławki i udogodnienia dla osób niedowidzących oraz pasażerów z ograniczoną mobilnością.
„Zaprojektowanie, dostawa i instalacja elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, Systemu Monitoringu Wizyjnego, elementów sieci LAN/WAN w obszarze warszawskiego węzła kolejowego” to przedsięwzięcie realizowane w ramach projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”. PKP PLK będą ubiegały się o dofinansowanie go z Krajowego Planu Odbudowy. Otwarcie ofert ma nastąpić w marcu bieżącego roku.